HTML

MPW

A lelki magasságok vonzanak, megszertnék hódítani minden 8000 csúcsot és a K2 vonz a legjobban...A lélek magasságainak alpinistájává és a lélek küzdelmeinek nagy harcosává szeretnék válni...példaképeim az emberek közül: 1.Luther Márton 2. Pál apostol 3. John Wesley A test edzésben és karbantartásban is ez képlet él bennem...nem vók szent,hanem bűnös és gyámoltalan ember, de elhívattam erre a feladatra és nem akarok meghátrálni:))) hát ime nézzetek bele...

Friss topikok

Linkblog

ELŐSZÓ

2007.06.08. 18:33 portuguese (törölt)

  
 
Hogyan lettem író?
 
...ki hogyan válik íróvá nem tudom, de elmesélem a magam történetét ez ügyben:)))
 
...olyan családban születtem, ahol imádták művészeket, volt is belőlük néhány.
 Mi gyerekek pedig rajongva figyeltük őket és szerettünk volna hozzájuk hasonlóvá válni. Szívesen szerepeltünk alkottunk, hogy egy nap mi is a múzsák szolgálatában élhessünk majd...
 
...aztán telt múlt az idő és mint ihletett kis alkotó palánta megpályáztam a középiskolások művészeti vetélkedőjén való részvételt az azóta elhíresült nagy alkotók útra indítóját  a Délvidéken. A KMV-ét. Nagyon szerettem volna eljutni Becsére valamelyik kategóriában. Így biztosra mentem:
a)   szavaltam: verset, prózát
b)    írtam: humoreszket, novellát és verseket
 
...majdnem minden kategórában elindultam csak, hogy eljuthassak a megmérettetésre és magam sem hittem el, mikor eredményt hirdettek, hogy épp semmiben nem sikerült. Vers és prózamondók voltak jobbak, novellák és humoreszkek is,de a verseim igazán eljuthattak volna:(((
 
Viszont Kontra Ferenc a vajdasági költő, aki mellesleg akkoriban símán elment volna film színének olyan ocsmányul és prepotensen lehordta a képességeim, hogy tulajdonképpen kritikán alul végeztem. Ami azt jelenti, hogy a dolog még építő kritikára sem méltó és ezzel meg is pecsételődött a sorsom. Viszont ezt az embertelenségét soha nem tudtam elfelejteni. Akkor döntöttem el, hogy akár tetszik, akár nem Ő kegyelemességének , én bizony megfogom hódítani az írás világát...
 
...versekkel soha többé nem próbálkoztam, fájt a lényegük nem tudtam többé megtalálni magam bennük, de azt elhatároztam, hogy azért nem engedem, hogy egy ilyen prepotens kaliforniai faszfej  pecsételje meg a sorsom. Elkapált ugyan Vajdaságban de azért még nem ütött ki a menetből, csak bezárt előttem 1 ajtót, de nyitva marad százezer másik:)))
 
...az első igazi sikerem a portugál vers átköltéseim voltak, mikor ott tartottam a kezemben a kötetet amiben megjelentek az én „borzas, de eredeti és tűzről pattant átköltéseim”. Úgy éreztem, mitha újszülöttet tartanék és  babusgatnék. Gondoltam is magamban, na Kontra Úr magának ugyan nem voltam elég jó, de bizony elég jó lettem az Elte Portugál tanszékének...
 
...Ezután sokáig nem történt semmi, mig nem egy családi konfliktus megélese során, igazságtalannak tartottam az elenem felhozott érveket és leültem és egy kis esszényi anyagban megírtam a kedvenc nagynénimnek az én védőbeszédemet, ami meglepő módon elsöprő sikert aratott. Mindenkinek aki számit részleteket olvasott fel belőle és Ő volt az aki felém fordult és azt mondta:"Encikém én tudom, hogy belőled egy napon író lesz " . Ez volt az a pillanat amikor már én is igazán hinni kezdtem benne...majd jött a Bayer Zsoltnak írt válaszom a Gyurcsánynak írt nyílt levelére és erre az Ő telefon hívása hosszú és sivár téglafal előtt, ami maga volt az élet igazi Oszkárja és a szomorú váltás mert a sirontúl is tartó szimpátiám ellenére is megmaradtam a morcos, kommunikálni nem tudó barlanglakó gazdámnál. Aki ki nem állja, ha a nevét megemlítik vagy netán koszorúba költik, kegyetlen szigorú kőkemény kritikus. Ha jó vagy azt csak a levegőben érezteti, de pont azért 7-szerete szigorúbb nevelést kapsz tőle...Szóval itt  maradtam a morcos gazdám író mühelyében, ahol ugyan semmi esélyem a kiugrásra, de utolérhetetlenül jó iró palánta nevelést kapok és itt szereztem meg a kőkemény kiállást mert ebben a mühelyben csak az maradhat meg, aki írással kivívja magának. Ha nem vagy elég jó a tudományban, egyszerűen ignoráltatol és elűzettetel...Kell ennél több egy  írónak???...szóval imígyen lettem én, és a küzdelembe maradásér vívok minden egyes további bejegyzéssel aki akarja, kérem olvasssa egy szabad író kardsuhogásait:)))
 
HÁLÁS KÖSZÖNET:
1.BAYER ZSOLTNAK- az egyenes embernek, aki nem fél megmondani amit gondol és vállalja amit mond:)))
2.PÁL FERENCNEK – aki borzas átköltéseimben megtudta látni az eredetiséget és tűzről pattatságot
3.KEDVENC NAGYNÉNÉMNEK- aki meglátta bennem az írót és hitt a valóra válásában
4.ÉS A BARLAGLAKÓ, MORCOS BEMUTATHATATLANNAK- aki  megengedte, hogy vívjak ellene a kasztkülömbségeket figyelmen kívül hagyva...
 
7. ÉS ANNAK AKI  minderre nekem lehetőséget adott és akinek oda adtam az életem, mert csak Ő tudja teljességre vinni... 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://antarktisz.blog.hu/api/trackback/id/tr7295238

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása